راه تشخیص عطر و ادکلن اصل ازقلابی

همان طور که می دانید در هر تجارتی ، افراد سود جویی هستند که با ایجاد تقلب در آن تجارت قصد سودجویی دارند که در صنعت و تجارت عطر نیز این تقلب ها وجود دارد . گرچه از دولت این انتظار هست که بایک نظارت تخصصی مانع ورود عطرهای تقلبی به بازار داخل شود اما متاسفانه اکنون به جایی رسیده ایم که گاه عطرهای اصلی در میان انبوهی از عطرهای تقلبی ، نایاب شده اند.

 : جهت مشاهده و خرید کلیک کنید :

خرید ادکلن اصل

راه تشخیص عطروادکلن اصل ازقلابی : ادکلن اصل از کچا بخرم

 

 حال سوالی که مطرح است این است که چگونه می توان این عطرهای اصلی را از تقلبی تشخیص داد ؟ پاسخ اینست که گرچه این تقلب کاری ها با مهارت بالایی انجام میشود اما بازهم نمی توانند یک ادکلن را کاملا شبیه به اصلی آن تولید کنند و با کمی تیز بینی می توان این تفاوت ها را فهمید . این مقاله که نتیجه یک تحقیق جامع از بازار عطر است به صورت کامل به برسی این عطرها و راه های تشخیص عطرهای اصلی از تقلبی می پردازد . قبل از اینکه وارد بحث شویم لازمه از همه کسانی که مرا در تهیه این تحقیق یاری کردند تشکر کنم ، مخصوصاً جناب آقای مهندس شایان .

برای تشخیص عطرهای اصلی از تقلبی باید به دو بخش مورد برسی قرار دهیم :

الف : برسی بسته بندی عطرهای اصلی
ب : برسی رایحه و بوی عطرهای اصلی

لطفا به ادامه ی مطلب رجوع کنید

خرید ادکلن اصل



الف : برسی بسته بندی عطرهای اصلی :

1- شیشه عطر :
دوستان عزیز اولین راه تشخیص عطرهای اصلی از تقلبی شکل شیشه اونهاست که برای تشخیص اصلی از تقلبی باید به نکات زیر در شیشه عطر توجه کرد :
یکی از بارزترین تفاوت ها در عطرهای تقلبی نسبت به اصلی آن در شیشه اونهاست بشکلی که شیشه عطرهای تقلبی دارای شفافیت کمتر است بشکلی که اگر شیشه عطر رو در نور لامپ ببینید کدری در آن احساس می کنید که هم ناشی از شیشه عطر و هم خود ماده معطر آن می باشد .
تفاوت دیگر عطرهای اصلی با تقلبی نوع چاپ اسم عطر بر روی شیشه می باشد که در عطرهای اصلی چاپ های که بر روی شیشه عطر حک شده برجسته تر است بشکلی که با لمس کردن نوشته ها احساس زبری می کنید و نوع این چاپ ها بسیار منظم و پر رنگ و بدون هر گونه بی نظمی است .
تفاوت دیگر عطرهای اصلی با تقلبی سوراخ ریزی است که در زیر شیشه عطر می باشد که در عطرهای اصلی این سوراخ وجود ندارد که در بیشتر عطرهای تقلبی این حفره بسیار ریز دیده می شود .
تفاوت دیگر عطرهای اصلی با تقلبی وجود شماره ی است که در زیر شیشه عطر حک شده که گاه شامل حجم عطر و نام عطر می باشد که این نوشته ها در بیشتر عطرهای اصلی به صورت برجسته در زیر شیشه عطر حک شده است اما گاهی در بعضی از ادکلن ها اصلی نیز بجای حک نوشته ها از برچسب یا چاپهای سیاه رنگ استفاده می شود که در این مواقع باید از راه های دیگری اصلی بودن آن را تشخیص داد .
تفاوت دیگر عطرهای اصلی با تقلبی در درب شیشه عطر می باشد که در ادکلن های اصلی در شیشه فوق العاده دقیق و با ظرافت خاصی تزریق شده است و مخصوصاً در درون درب آن نیز این ظرافت دیده میشود و گاه دارای یک لعاب براق می باشد .
مثلاً تنها را تشخیص ادکلن یو دی وی اصلی از تقلبی درب این ادکلن می باشد که در نوع اصلی خود دارای برجستگی های موجی خاصی است بشکلی که اگر با سر ناخن بر روی اون بکشید کاملا مشخص می شود و یا در ادکلن مکسی که در نوع اصلی نام مکسی با ظرافتی خاص بروی درب حک شده است .

راه تشخیص عطروادکلن اصل ازقلابی : ادکلن اصل از کچا بخرم


2- جعبه عطر :یکی از مهم ترین قسمت های یک عطر ، جعبه اون است که نقش اساسی در فروش اون و صد البته در تشخیص نوع اصلی از تقلبی یک عطر دارد چون تولید کنندگان عطرهای تقلبی به واسطه امکانات محدودشان در بخش جعبه عطر نتوانستند به پای عطرهای اصلی برسند . در عطرهای های اصلی جعبه دارای چاپ عالی ، شکیل ، زیبا و پلاستیک روی جعبه فوق العاده شفاف و منظم است در داخل جعبه نیز یک مقوای محافظ شیشه به همراه یک بروشور معرفی محصول ، وجود دارد .
یکی از نکات مهم در جعبه عطرهای اصلی نداشت عبارت Made in است چون در عطرهای اصلی معمولاً فقط به نوشتن عبارتهای چون PARIS اکتفا میکنند اما در عطرهای تقلبی و مخصوصاً چینی عبارت های چون Made in London یا Made in Paris دیده می شود .
تفاوت دیگر عطرهای اصلی با تقلبی بارکد می باشد که تمام عطرهای اصلی دارای بارکد در زیر جعبه عطر می باشد که این شماره مشخص کننده تمام خصوصیات محصول می باشد و در همه ادکلن اصلی می باشد . مثلاً ادکلنی چون تی رز اصلی دارای این بارکد می باشد اما نوع تقلبی آن این خصوصیت را ندارد .

خرید ادکلن اصل




ب : بررسی رایحه و بوی عطرهای اصلی یکی از مهم ترین و دشوار ترین راه های تشخیص عطرهای اصلی از تقلبی رایحه اونهاست که در عطرهای اصلی رایحه دارای یک نشاط ، لطافت و تازگی خاصی است و به نوعی رایحه شفاف است اما رایحه ی عطرهای تقلبی سنگین ، کدر و غیر شفاف است و اگر هم غیر ماهرانه تولید شده باشد بوی الکل اتیلیک نیز می دهد! که در دنیای عطر سازی، این خصوصیت برای عطر یک فاجعه محسوب میشود که البته برای فهمیدن این خصوصیت باید تجربه بالایی در زمینه عطر و ادکلن داشته باشید اما بدانید اگر چند عطر اصلی را به همراه تقلبی هایشان همزمان بو کنید به این تفاوت آشکار پی می بیرید .
نکته دیگر پایداری عطر که در عطرهای تقلبی این پایداری شاید خیلی سخت به یک ساعت برسد اما در عطرهای اصلی این پایداری 6 تا 10 ساعت ادامه دارد .
نکته بعدی هم یکنواختی رایحه عطرهای اصلی است بشکلی که با گذشت زمان نوع رایحه تغییر نمی کند اما در عطرهای تقلبی این رایحه با گذشت زمان تغییر می کند .

در پایان ذکر چند نکته ضروری است :

    در تشخیص عطرهای اصلی از تقلبی تجربه بسیار مهم است چون گاهی وقت ها خود عطر فروشان عزیز نیز اشتباه می کنند .
    به هیچ کس اعتماد نکنید و با برسی های خود به اصلی بودن یک ادکلن برسید .
    سعی کنید ادکلن های خود را از مراکز معتبر خریداری کنید .
    قیمت های ارزان برای یک ادکلن شک برانگیز است .
    سعی کنید قبل از خرید یک ادکلن عکس های اون را از سایت های معتبر اینترنت به دقت برسی کنید و حتی قیمت دلاری اون را هم در نظر بگیرید چون قیمت های ریال اون نباید کمتر از دلاری باشد .
    عطرهای که در بازار به درجه 2 معروف هستند همان عطرهای تقلبی اند .
    ظرافت و زیبایی در ادکلن های اصلی حرف اول را می زند از آرم و لوگو گرفته تا شیشه و جعبه عطر

خرید ادکلن اصل